Annons

X2000 har flest förseningar

För tredje året i rad ser X2000 ut att få den sämsta ankomstpunktligheten i branschen. Trots flera åtgärdsplaner så växer missnöjet. Nyligen träffades Banverket och SJ i ett krismöte om de försenade snabbtågen.

Publicerad
X2000. Ted von Knorring, biträdande chef vid Banverket, är en av de som i samarbete med SJ försöker minska X2000-tågens förseningar. Här vid tavlan som visar hela Mälardalens tågtrafik.
X2000. Ted von Knorring, biträdande chef vid Banverket, är en av de som i samarbete med SJ försöker minska X2000-tågens förseningar. Här vid tavlan som visar hela Mälardalens tågtrafik. Foto: TOMAS ONEBORG

Det våras för järnvägsindustrin. När flyget stämplats som miljöfarligt och biltillverkarnas varsel avlöser varandra så utmålas tågtrafiken som en framtidsbransch.

X2000. Ted von Knorring, biträdande chef vid Banverket, är en av de som i samarbete med SJ försöker minska X2000-tågens förseningar. Här vid tavlan som visar hela Mälardalens tågtrafik.

Foto: TOMAS ONEBORG Bild 1 av 1
Annons
Annons
Annons