X
Annons
X

"Webbutiken är det nya skyltfönstret"

Designa din egen sko. Eller provsov madrassen i butiken.

I en allt mer digitaliserad värld är upplevelsen A och O för att locka kunden till den fysiska butiken, säger en e-handelsexpert.

Allt fler köper klappar på nätet, visar siffror från Nets, som tillhandahåller betalningslösningar.
Allt fler köper klappar på nätet, visar siffror från Nets, som tillhandahåller betalningslösningar. Foto: Gorm Kallestad/NTB Scanpix/TT

Svenskarna handlar allt mer på nätet. Och julklappar är inget undantag. Enligt siffror från företaget Nets som tillhandahåller betalningslösningar minskade handeln i fysiska butiker med cirka fyra procent i omsättning i december jämfört med samma period föregående år. Samtidigt ökade näthandeln med 14 procent i antal transaktioner hos svenska e-handelsföretag.

Allt fler köper klappar på nätet, visar siffror från Nets, som tillhandahåller betalningslösningar.

Foto: Gorm Kallestad/NTB Scanpix/TT Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X