Annons

Volontär på väg mot Zambia

Jobbsökarnas krav på arbetsgivarna har ökat. Företagen vänder sig därför inåt i organisationen med socialt ansvarstagande, så kallat csr-arbete. ”Yngre arbetstagare är mer socialt medvetna och ställer högre krav”, tror Paul Anderlind på Good Travel som anordnar volontärresor för företags räkning.

Under strecket
Publicerad

”Materiella ting kan man köpa själv. Upplevelser av den här typen hade jag däremot aldrig tänkt på annars”, säger Anders Derving på Mediaplanet, som är på väg på företagets första volontärresa till Zambia.

Foto: DANIEL NILSSONBild 1 av 1

”Materiella ting kan man köpa själv. Upplevelser av den här typen hade jag däremot aldrig tänkt på annars”, säger Anders Derving på Mediaplanet, som är på väg på företagets första volontärresa till Zambia.

Foto: DANIEL NILSSONBild 1 av 1
”Materiella ting kan man köpa själv. Upplevelser av den här typen hade jag däremot aldrig tänkt på annars”, säger Anders Derving på Mediaplanet, som är på väg på företagets första volontärresa till Zambia.
”Materiella ting kan man köpa själv. Upplevelser av den här typen hade jag däremot aldrig tänkt på annars”, säger Anders Derving på Mediaplanet, som är på väg på företagets första volontärresa till Zambia. Foto: DANIEL NILSSON

Allt fler företag använder sig av csr, corporate social responsibility, för att rekrytera och motivera personal, och trenden har blivit allt tydligare de senaste två åren. Det menar Niklas Zandén, csr-expert på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet.

Annons
Annons
Annons