Annons

Voddler – i filmens tjänst

Med en välfungerande teknisk lösning och ett stort utbud av musik har Spotify på kort tid blivit ett av Sveriges mest omtalade nätföretag. Med ett liknande upplägg vill Stockholmsföretaget Voddler göra samma avtryck på filmbranschen.

Publicerad
Svenska filmtjänsten Voddler jämförs ofta med Spotify. Det är inte konstigt. De båda företagen har mycket gemensamt. Inte minst de höga ambitionerna. Men än så länge har bara omkring 2 500 användare fått tillgång till tjänsten och de omkring 500 filmer som finns i katalogen.
Svenska filmtjänsten Voddler jämförs ofta med Spotify. Det är inte konstigt. De båda företagen har mycket gemensamt. Inte minst de höga ambitionerna. Men än så länge har bara omkring 2 500 användare fått tillgång till tjänsten och de omkring 500 filmer som finns i katalogen.

Jämförelsen mellan de båda företagen är oundviklig. De båda har, oberoende av varandra, utvecklat tjänster som både ska möta utmaningen från nya konsumtionsmönster och den betalningsovilja som följt med.

Svenska filmtjänsten Voddler jämförs ofta med Spotify. Det är inte konstigt. De båda företagen har mycket gemensamt. Inte minst de höga ambitionerna. Men än så länge har bara omkring 2 500 användare fått tillgång till tjänsten och de omkring 500 filmer som finns i katalogen.

Bild 1 av 1
Annons
Annons
Annons
Annons