Vi klagar mest på hantverkare och bilköp

Nästan vart femte klagomål handlar om köp av begagnade bilar och hantverkstjänster. Arkivbild.
Nästan vart femte klagomål handlar om köp av begagnade bilar och hantverkstjänster. Arkivbild. Foto: Vilhelm Stokstad/TT

Konsumenter är fortsatt mest missnöjda med hantverkare och köp av begagnade bilar, visar Konsumentverkets lista över klagomål för 2018.

– Den främsta anledningen kan vara att det handlar om mycket pengar, säger Kristina Westling, ordförande i konsumentvägledarnas förening.

Under strecket
Malin Johanson/TT
Publicerad
Annons

Bland de klagomål som 2018 kom in till de kommunala konsumentvägledarna och till Konsumentverkets upplysningstjänst Hallå konsument ligger frågor om hantverkstjänster och begagnande bilar i topp.

– Det är ofta de här två branscherna som ligger i topp om man backar bakåt, säger Kristina Westling.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons