"Vi har haft konstant tillväxt sedan covid-19"

Kraftig tillväxt och många nya kunder. Företagen som levererar paket hem till dörren fick en skjuts under pandemin – och tror att ökningen bara kommer att fortsätta under hösten.

– Vår tjänst är ett bra verktyg för att klara social distansering, säger Simon Strindberg på Budbee.

Alice Nordevik/TT
Publicerad
Leveransbranschen har gått som tåget under pandemin. Simon Strindberg, kommunikationschef på Budbee, säger att svenskarnas nya köpmönster nu ser ut att ha blivit en vana.

Leveransbranschen har gått som tåget under pandemin. Simon Strindberg, kommunikationschef på Budbee, säger att svenskarnas nya köpmönster nu ser ut att ha blivit en vana.

Foto: Claudio Bresciani/TT
Julian Lee, vd på Airmee, tror att Folkhälsomyndighetens rekommendation om hemmajobb även i höst kommer att gynna branschen.

Julian Lee, vd på Airmee, tror att Folkhälsomyndighetens rekommendation om hemmajobb även i höst kommer att gynna branschen.

Foto: Airmee
Rickard Lagesson, vd på MTD.

Rickard Lagesson, vd på MTD.

Foto: MTD
Annons

Under våren och sommaren har svenskarnas köpmönster förändras i grunden. Butiker och shoppingcenter gapar tomma medan e-handeln går på högvarv – något som också gynnar de som levererar paketen.

Företag som verkar inom så kallade sista milen-leveranser, som levererar paket hela vägen fram till kundernas ytterdörrar, har fått ett kraftigt uppsving under pandemin.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons