”Vi får förbättra oss om det är något vi har gjort fel”

Biljett nu leder klagomålsligan. På senare år har försäljaren av andrahandsbiljetter dragit på sig flest anmälningar i hela branschen, enligt Konsumentverket

Under strecket
Publicerad
CLAUDIO BRESCIANI/SCANPIX
Foto: CLAUDIO BRESCIANI/SCANPIX
Annons

Mellan den 1 januari 2010 och 20 september 2012 inkom 57 anmälningar mot företaget Biljett nu, enligt Konsumentverket. Det är överlägset flest anmälningar som kommit in jämfört med andra företag som också säljer konsert och evenemangsbiljetter i andrahand. Biljett nu:s konkurrent Biljett 24 och Biljettshop Sverige tog under samma period emot fyra respektive tolv anmälningar.

Kunderna klagar på att alltifrån vilseledande marknadsföring till felaktig prisinformation. Och de flesta klagomålen rör just andrahandsbiljetterna. Anmälningar fortsätter att komma in. Sedan oktober förra året har Biljett nu fått ytterligare 15 anmälningar mot sig. Men företaget anser att det finns en rimlig förklaring till det här.

Annons
Annons
Annons