"Vi ändrade mångas beteende"

Alltför många företagare börjar med lösningen, inte med ett existerande behov. Entreprenörer som istället utgår från människors beteenden får stora konkurrensfördelar, genom att de oftare utvecklar produkter som blir viktiga för kunderna. Dessutom kan de ta mer betalt.

Under strecket
Publicerad
Lina Gebäck i provköket där rätterna lagas, justeras och lagas igen innan de kvalar in i någon av veckomenyerna.

Lina Gebäck i provköket där rätterna lagas, justeras och lagas igen innan de kvalar in i någon av veckomenyerna.

Foto: Tomas Oneborg
Annons

Linas Matkasse är ett bra exempel på företag som löser flera vardagsproblem åt kunderna. De slipper känna sig okreativa över maten, behöver inte handla med trötta barn och kan ställa fram nyttiga rätter på bordet – komponerade av dietisten Lina Gebäck.

– Grundidén är att vi ska förenkla vardagen för barnfamiljer. Vi tar hand om inköpen och planeringen, så att de kan lägga tiden på det roliga – matlagningen.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons