Annons

Viktor Lundquist:Vet du vem som gillar det du delar?

Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten belyser i sin senaste kampanj riskerna med att vara allt för öppen i sociala medier.

Publicerad
Öppen information kan bli skyddsvärd om den inhämtas och sammanställs på rätt sätt.
Öppen information kan bli skyddsvärd om den inhämtas och sammanställs på rätt sätt. Foto: Håkon Mosvold Larsen/TT

Du bjuder väl inte på för mycket? Vem gillar det du delar? Dessa två frågor ställer Must i en ny kampanj som syftar till att göra Försvarsmaktens medarbetare mer säkerhetsorienterade på internet i allmänhet och sociala medier i synnerhet. Endast fyra av tio försvarsanställda anser sig ha ett högt säkerhetsmedvetande, och att även bland de som kan säkerhetsskyddsregler i teorin brister ofta den praktiska tillämpningen.

Öppen information kan bli skyddsvärd om den inhämtas och sammanställs på rätt sätt.

Foto: Håkon Mosvold Larsen/TT Bild 1 av 1
Annons
Annons
Annons