SvD Perfect Guide

Tips från e-handelsraketen: ”Kompromissa inte för mycket”

Entreprenören Pernilla Nyrensten förklarar hur man bygger ett e-handelsimperium.

Text: Hugo Rehnberg - 29 april 2021
Annons

Med färgglada outdoor-kläder har e-handlaren Revolutionrace på bara några år nått en omsättning på närmare 600 miljoner kronor, och med en oerhört stark lönsamhet. Vd:n och medgrundaren Pernilla Nyrensten delar med sig av några av bolagets framgångsnycklar.

– Jag är uppvuxen i entreprenörsfamilj och sålde mitt första plagg i butik när jag vara åtta år. Jag älskar helt enkelt kundkontakten och vi insåg tidigt att vi skulle bygga ett varumärke som jobbade direkt mot slutkonsument, utan mellanhänder. Revolutionsrace bygger på en dialog med kunderna. Via sociala medier kommunicerar vi med dem hela tiden. Vilka färger gillar de, vilka funktioner är viktigast? Kunderna är involverade i hela vår produktutveckling och det gör att plaggen verkligen säljer.

Artikelserien Nyckeln till framgång presenteras av Audemars PiguetAudemars Piguet

Till Nyckeln till framgång