Annons

Varumärket allt viktigare i kläd- och modebranschen

Otrogna konsumenter och tuffare konkurrens tvingar de stora klädkedjorna att bli ännu vassare på att förklara vad varumärkena står för. JC vill bli jeansigare, Sisters personligare och Lindex mer modeinriktat. Och kändis-
reklamen är hetare än någonsin. Men när konjunkturen försämras är det klädkedjorna med starka varumärken och tydliga budskap som håller sig kvar på konsumenternas shoppinglista.

Under strecket
Publicerad
Bild 1 av 1
Bild 1 av 1

På Drottninggatan i Stockholm trängs klädkedjorna med varandra som packade sardiner. Vägg i vägg ska Sisters, Kappahl och H&M locka in sina målgrupper i butikerna. I myllret längs med gatan är det svårt att urskilja butiksskyltarna från varandra, även om en uppfodrande Victoria Silvstedt i ett av skyltfönstren får flanörerna att haja till.

Annons
Annons
Annons