Varumärkena som får dig att vilja betala mer

Naturlivsmedel, elbilar och skor. Det är några varumärkesprodukter som ligger högt i kurs och som mer än var tionde svensk kan tänka sig att betala mer för. Det visar en ny undersökning som ska hjälpa till att utse vinnaren av "Sveriges Bästa Företag". SvD Näringsliv har listat kandidaterna.

Under strecket
Publicerad
Annons

Påhittighet, oliktänkande och förmågan att ge kunderna en stark varumärkesassociation är några faktorer som gör att hela 14 procent av det svenska folket kan tänka sig att betala mer för en viss produkt eller tjänst. Det visar en ny opinionsundersökning som har utförts av Schibstedbolaget Minimedia och som baseras på ett urval av 10 000 svenskar.

– Det jag tycker är förvånande i undersökningen är att det finns så många människor som är bereda att betala mer för produkter och tjänster kring vissa starka varumärken, säger Daniel Wägerth på Minimedia.

Annons
Annons
Annons