Annons

Varumärkena som är världens starkaste

Under natten till onsdagen kom varumärkesrapporten ”BrandZTM Top 100 Most Valuable Global Brands” som tas fram av Millward Brown. I rapporten rankas världens 100 mest värdefulla varumärken. Och det finns svenska bolag på listan.

Under strecket
Publicerad
Foto: Magnus Hjalmarson Neideman / Svenska Dagbladet Bild 1 av 1
Foto: Magnus Hjalmarson Neideman / Svenska Dagbladet

H&M åker ned från plats 63 till 75 på listan. Varumärkesvärdet är nu cirka 13 miljarder dollar, ned 11 procent jämfört med året innan.
– Även om Ikea och H&M tappat några placeringar jämfört med i fjol så är vi oerhört stolta över att se två av våra medlemsföretag på topp 100-listan. Tillsammans sätter de Sverige på kartan och visar inte minst hur viktigt varumärkesbyggande är för företags kommersiella framgång, säger Jannice Borekull, vice vd och marknadschef på Sveriges Annonsörer, enligt ett pressmeddelande.

Annons
Annons
Annons