Annons

Varför kan jag inte vara grå som alla andra?

Våld, död, humor, tvångstankar och ensamhet – Aida Chehrehgoshas bilder lämnar ingen oberörd. Samtidigt som hennes fotografier hängs på Artipelag utanför Stockholm snickrar hon också på scenografin till Dramatens uppsättning av ”Utvandrarna”.

Under strecket
Uppdaterad
Publicerad

En sista möjlighet/ One last chance, 2011, 150x190 cm, pigment print

Foto: AIDA CHEHREHGOSHA

”I never meant any harm” från 2011 ur serien ”You`re the ones to blame”

Foto: AIDA CHEHREHGOSHA
Foto: AIDA CHEHREHGOSHA
Foto: AIDA CHEHREHGOSHA

Det går inte att stoppa/ It can't be stopped, 2011, 150x190 cm, pigment print

Foto: AIDA CHEHREHGOSHA

Aida Chehrehgosha fotograf aktuell i en utställning på Artepilag utanför Stockholm

Foto: STAFFAN LÖWSTEDT

Aida Chehrehgosha fotograf aktuell i en sammlingsutställning på Artepilag utanför Stockholm

Foto: STAFFAN LÖWSTEDT
Foto: AIDA CHEHREHGOSHA

”I never meant any harm” från 2011 ur serien ”You`re the ones to blame”

Foto: AIDA CHEHREHGOSHA

”Att bära hundhuvudet. Kapitel II” från 2006 ur serien ”Till mamma, pappa och mina två bröder”.

Foto: AIDA CHEHREHGOSHA

Det här är erat fel/ You're the ones to blame, 2011, 150 x 190 cm

Foto: AIDA CHEHREHGOSHA

Att vara fattig är det ingen som trivs med. Och Aida Chehrehgosha menar att ”hela lidandegrejen är intressantare för betraktaren än för utövaren”.

–Jag har också skitmycket ångest i min kreativa process, men knappast dåligt samvete för att jag får min tillvaro att gå framåt utan att gå på knäna.

Annons
Annons
Annons