Varför ger Bonnier ut likartade magasin?

Pontus Schultz, chefredaktör på Bonniers nya affärsmagasin Attention. På torsdag kommer fjärde numret ut. Samtidigt passar Bonnierägda Dagens Industri på att presentera en snarlik månadstidning med namnet Diego (Ordlek: DI Ego) med premiär i november. Diegos inriktning blir ”karriär med hjärta - livsstil med hjärna”. Pontus Schultz, chefredaktör på Bonniers nya affärsmagasin Attention. På torsdag kommer det fjärde numret ut. Samtidigt passar Bonnierägda Dagens Industri på att presentera en snarlik månadstidning med namnet Diego (Ordlek: DI Ego) med premiär i november.

Under strecket
Publicerad
Annons

– Bonnier har en tradition att låta olika satsningar konkurrera med varandra. Om jag förstått saken rätt ska Diego fokusera på 70-talister vilket gör dem lite yngre.

Jag har förstått att DI:s chefredaktör Gunilla Herlitz och Ullrika Saxon, vd för Bonnier Tidsskrifter, har pratat ihop sig ganska mycket om detta.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons