SvD Perfect Guide
Annons

Nycklar till framgång: ”Var ärlig och undvik klyschor och tomma löften”

Emma Wiklund, före detta supermodell och vd för egna hudvårdsmärket Emma S, om fem viktiga lärdomar som entreprenör.

Text: Sophie Tisell - 17 november 2020

– Produkterna och deras kvalitet är alltid a och o. Är vi inte helt nöjda med en produkt, släpper vi den inte utan börjar om från början. Vi letar ständigt efter nya, effektiva ingredienser som löser olika hudproblem samt fokuserar på fakta och studier. När vi till exempel tog fram hudvårdsserien Ultimate, anpassad för en mognare hy, utgick vi från vad som faktiskt händer med huden i klimakteriet innan vi satte igång och letade ingredienser.

– Vi pratar ofta om att ’walk the extra mile’ på Emma S. Att vara proffsig i alla led och göra vårt bästa oavsett om det är mot kunder, återförsäljare, leverantörer eller konsulter. Att helt enkelt vara den främsta samarbetspartnern.

Nyckeln till framgång presenteras av Audemars PiguetAudemars Piguet

Till Nyckeln till framgång