Vänsterkampanj mot jobbappen gav pr-succé

Syndikalisternas ungdomsförbund försökte sänka jobb-appen Yepstr genom en flodvåg av negativa kommentarer App-store. Men kampanjen tycks slå tillbaka. Enligt företagets vd har all publicitet i stället inneburit en pr-succé.

Under strecket
Publicerad
Yepstrs vd Jacob Rudbäck har anledning att skratta åt kampanjen som skulle sänka hans app.

Yepstrs vd Jacob Rudbäck har anledning att skratta åt kampanjen som skulle sänka hans app.

Foto: Oscar Jettman
Skärmdump  från Syndikalistiska ungdomsförbundets kampanj mot Yepstr.

Skärmdump från Syndikalistiska ungdomsförbundets kampanj mot Yepstr.

Foto: Yepstr
Foto: Foto: Yepstr
Annons

Syndikalistiska ungdomsförbundet och det nystartade företaget Yepstr har väldigt olika syn på jobbappen. Enligt företaget är den ett tryggt och säkert sätt att hjälpa unga att hitta tillfälliga jobb till avtalsenliga löner.

Förbundet ser appen som ett sätt att utnyttja unga som är desperata i sin jakt på jobb.

Annons
Annons
Annons