Vad är poängen med att vara på plats i Almedalen?

Årets Almedalsvecka kryllar av företag och pr-konsulter. Men varför är de egentligen där? SvD ställde fyra minst sagt inflytelserika spelare mot väggen.

Under strecket
Publicerad
Från vänster topp: Dag Klackenberg (Svensk Handel), Ann Lindell Saeby (Fortum), Åsa Pettersson (Vattenfall) och Cecilia Fahlberg (Unionen).

Från vänster topp: Dag Klackenberg (Svensk Handel), Ann Lindell Saeby (Fortum), Åsa Pettersson (Vattenfall) och Cecilia Fahlberg (Unionen).

Foto: MONTAGE
Annons

Dag Klackenberg, vd på Svensk Handel

– Det är möjligheten att träffa meningsmotståndare och andra för längre samtal under avslappnade och informella former. I år har jag som tema att påvisa att låga löner vid inträdet på arbetsmarknaden är bra, både för företagen och de arbetslösa ungdomarna. I den diskussionen räknar jag med många mothugg. Svensk Handel vill också vara med i diskussionen om hur lönemärket ska sättas i avtalsrörelsen.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons