X
Annons
X

Så ska smygreklamen stoppas

Smygreklam och personriktad reklam ska stoppas – dock inte genom skärpt lagstiftning. I stället föreslås i en utredning bland annat mer undervisning i konsumentkunskap och fler resurser till Konsumentverket.

Av TT
Finansmarknads- och konsumentminister Per Bolund (MP) har tagit emot utredningen kring det förändrade reklamlandskapet. Arkivbild.
Finansmarknads- och konsumentminister Per Bolund (MP) har tagit emot utredningen kring det förändrade reklamlandskapet. Arkivbild. Foto: Claudio Bresciani/TT

I oktober 2016 fick Gunnar Larsson, tidigare generaldirektör för Konsumentverket, uppdraget att som utredare kartlägga det förändrade reklamlandskapet. Slutsatserna presenterades på en pressträff i samband med att utredningen lämnas över till konsument- och finansmarknadsminister Per Bolund (MP).

Finansmarknads- och konsumentminister Per Bolund (MP) har tagit emot utredningen kring det förändrade reklamlandskapet. Arkivbild.

Foto: Claudio Bresciani/TT Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X