USA stödde syrisk opposition i smyg

USA:s utrikesdepartement har i hemlighet stött syriska oppositionella grupper, enligt diplomatpost som Wikileaks släppt, uppger tidningen The Washington Post.

Under strecket
Reuters, TT
Publicerad
Annons

Telegrammen visar att USA kan ha överfört motsvarande 37 miljoner kronor till en grupp exilsyrier för hjälpa dem driva den satellitsända tv-kanalen Barada TV, hemmahörande i London.

Diplomater varnar i telegrammen för att regimen inte skulle se med blida ögon på bidragen, om dessa upptäcktes.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons