USA gör om sitt varumärke

I en ny reklamkampanj ska USA för första gången någonsin marknadsföras som en gemensam destination. Landet ska presenteras med mindre patriotism och självgodhet. Målet är att få besökare att känna sig välkomna.

Under strecket
Publicerad
Mindre flaggviftande patriotism ska locka fler turister till USA.

Mindre flaggviftande patriotism ska locka fler turister till USA.

Foto: COLOURBOX
Loggan ska uppfattas som oväntad, inkluderande och välkomnande, hoppas USA:s marknadsföringsorganisation.

Loggan ska uppfattas som oväntad, inkluderande och välkomnande, hoppas USA:s marknadsföringsorganisation.

Foto: DISCOVERAMERICA.COM
Annons

ESTA, APIS och andra möjliga och omöjliga säkerhetsblanketter och kontroller gör att ordet ”välkommen” inte alltid är det första man tänker på inför USA-resan. Det ska en ny stor marknadsföringskampanj ändra på, skriver resemagasinet Vagabond.

– Det senaste tio åren har det uppfattats som att USA bara fokuserat på säkerhet, vilket gjort att besökare inte har känt sig välkomna. Nu gör vi om varumärket USA, säger Jim Evans, vd för USA:s marknadsföringsorganisation. Uttalandet kom under resemässan World Travel Market i London.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons