X
Annons
X

Annonsörer kräver skärpning av sociala medier

Annonsörer som markerar och ställer krav på att sociala medier ska rensa bort hatiskt material kan vara ett sätt att själva bygga sitt varumärke.

– Det är ett intressant fenomen i tiden, säger marknadsföringsforskaren Eva Ossiansson.

Av TT
Annonsjätten Unilever hotar att minska sin reklam på sociala medier, om de inte gör tillräckligt för att bland annat stoppa spridningen av hatiskt material.
Annonsjätten Unilever hotar att minska sin reklam på sociala medier, om de inte gör tillräckligt för att bland annat stoppa spridningen av hatiskt material. Foto: Petra Lindell/TT

Hatmeddelanden på sociala medier gör att kundernas förtroende urholkas, enligt den globala jätten Unilever, som är en av världens största annonsörer.

Annonsjätten Unilever hotar att minska sin reklam på sociala medier, om de inte gör tillräckligt för att bland annat stoppa spridningen av hatiskt material.

Foto: Petra Lindell/TT Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X