Annons

Tvärnit för e-handeln från Kina: ”Vill inte bli häcklad”

Mobilen blir allt viktigare i den växande e-handeln, visar ny statistik. Samtidigt växer dagligvaror, hemelektronik och inredning starkt. Men ett område bromsar in: näthandeln från Kina, som tappat en tredjedel mot förra året.

Under strecket
Publicerad

Dagligvaror, hemelektronik och inredning och möbler var de delbrancher som växte mest i e-handeln i fjol.

Foto: Vilhelm Stokstad/TT Bild 1 av 1

Dagligvaror, hemelektronik och inredning och möbler var de delbrancher som växte mest i e-handeln i fjol.

Foto: Vilhelm Stokstad/TT Bild 1 av 1
 Dagligvaror, hemelektronik och inredning och möbler var de delbrancher som växte mest i e-handeln i fjol.
Dagligvaror, hemelektronik och inredning och möbler var de delbrancher som växte mest i e-handeln i fjol. Foto: Vilhelm Stokstad/TT

E- handeln fortsätter att växa med oförminskad styrka. I fjol e-handlade svenskarna för 77 miljarder och i år spås siffran stiga till 88 miljarder kronor.

Annons
Annons
Annons