Annons

Två undantag som törs satsa

Inte alla företag låter sig hållas tillbaka av lågkonjunkturen. Hemelektronikjätten Elgiganten och teleoperatören Tre investerar båda stora pengar i nya reklamkoncept för att förtydliga sina positioner, driva försäljning och försöka ta marknadsandelar medan andra avvaktar.

Publicerad

”Mannen från Tre” heter hjälten i den nya reklamen från teleoperatören med samma namn, som visades för första gången i början av mars. Syftet med den nya kommunikationen, som bygger på en James Bond-karaktär som utför hjältedåd samtidigt som han lyckas reta upp sina konkurrenter, är enligt företagets vice vd Nicholas Högberg att visa att Tre är utmanaren på den svenska telekommarknaden.

–Vi har alltid sett oss som en utmanare som varit först med tjänster som mobilt bredband, musik och Skype. Vi är minst men växer snabbt, så det är viktigt att förtydliga vår position så att kunderna vet vad vi står för, säger Nicholas Högberg.

Annons
Annons
Annons
Annons