Telia tar kändisar till hjälp

Modellen och egenföretagaren Emma Wiklund blir den nya frontfiguren i Telias reklam. Hon ska förstärka kommunikationen som har ersatt reklamsåpan ”Teliafamiljen”, som lades ned för två år sedan.

Publicerad
Med en frontfigur som Emma Wiklund (bilden) tar Telia hjälp av en mångsysslare för att visa hur denna person använder företagets tjänster i sitt dagliga arbete, enligt reklamchefen Annika Bagge.

Med en frontfigur som Emma Wiklund (bilden) tar Telia hjälp av en mångsysslare för att visa hur denna person använder företagets tjänster i sitt dagliga arbete, enligt reklamchefen Annika Bagge.

Annons

Per Holknekt var först ut av kända egenföretagare att medverka i telekomjätten Telias nya reklamkoncept på företagssidan. Odd Molly-grundaren gungade på sin stol och åkte rullbräda under skrivbordet samtidigt som han jobbade med hjälp av Telias tjänster. Kampanjen togs emot väl på marknaden, enligt reklamchef Annika Bagge, och snart kommer fortsättningen. Den här gången med Emma Wiklund i huvudrollen.

– Tanken med en ambassadör som Emma Wiklund eller Per Holknekt är att vi tar hjälp av en verklig mångsysslare för att visa hur denna person använder våra tjänster i sitt dagliga arbete. Det blir tydligare ut mot marknaden än att ha en fiktiv berättelse med skådespelare, säger Annika Bagge.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons