Annons

Telia rasar mot senaste mobilbluffen

De ringer upp dig och säger att Telia Sonera upphör med abonnemanget och att Swedfone tar över. Anmälningarna strömmar in till Konsumentverket och nu rasar Telia mot bluffen som drabbat många pensionärer.

– Det är ett stort branschproblem och här måste branschen agera tillsammans, säger Malin Frenning, Sverigechef på Telia.

Publicerad
Hittills i år har bolaget Swedfone anmälts 54 gånger till Konsumentverket.
Hittills i år har bolaget Swedfone anmälts 54 gånger till Konsumentverket. Foto: FANNI OLIN DAHL/TT

Bluffbolag som blåser kunder med dyra abonnemang och löften som inte infrias är inget nytt. Men nu reagerar Telia mot den senaste bluffen där bolaget Swedfone påstår att Telia slutar leverera vissa tjänster till kund.

Hittills i år har bolaget Swedfone anmälts 54 gånger till Konsumentverket.

Foto: FANNI OLIN DAHL/TT Bild 1 av 1
Annons
Annons
Annons
Annons