Telia rasar mot senaste mobilbluffen

De ringer upp dig och säger att Telia Sonera upphör med abonnemanget och att Swedfone tar över. Anmälningarna strömmar in till Konsumentverket och nu rasar Telia mot bluffen som drabbat många pensionärer.

– Det är ett stort branschproblem och här måste branschen agera tillsammans, säger Malin Frenning, Sverigechef på Telia.

Under strecket
Publicerad

Hittills i år har bolaget Swedfone anmälts 54 gånger till Konsumentverket.

Foto: FANNI OLIN DAHL/TT
Annons

Bluffbolag som blåser kunder med dyra abonnemang och löften som inte infrias är inget nytt. Men nu reagerar Telia mot den senaste bluffen där bolaget Swedfone påstår att Telia slutar leverera vissa tjänster till kund.

– Vi får ta ansvar för våra kunder och se till att de får den information som de ska ha. I vissa fall handlar det om vilseledande marknadsföring direkt till de här kunderna. Om vi genomför en förändring så informerar vi kunden själv, vi låter aldrig någon annan göra det, säger Telias Sverigechef Malin Frenning.

Annons
Annons
Annons