Annons

Tävlingen kan börja: ”Det här är framtiden”

Appar för astma och psykisk ohälsa, tygkassar och förenklad hantering av kemikalier. En namnkunnig jury har nu valt ut fyra bolag som är klara för final. Vem kniper sista finalbiljetten? Vid midnatt 15 november stänger röstningen för tävlingen Framtidens entreprenör 2018.

Under strecket
Publicerad

Hela juryn från vänster: Anna Felländer (digitaliseringsekonom KTH), Susanna Campbell (investeringsansvarig Norrsken), Emma Ihre (hållbarhetsansvarig Mannheimer & Swartling), Björn Jansson (vd Carnegie), Georgi Ganev (vd Kinnevik), Ulrika Saxon (vd Bonnier Ventures) och Hjalmar Ståhlberg Nordegren (vd Karma).

Foto: Tomas OneborgBild 1 av 3

Georgi Ganev (till höger) tror på Alex Healths affärsidé, men frågar sig hur mycket muskler bolaget behöver för att ta sig in på marknaden. Till vänster Ulrika Saxon.

Foto: Tomas OneborgBild 2 av 3

Anna Felländer (till vänster) och Emma Ihre (till höger) argumenterar för Medituners affärsidé. I mitten Björn Jansson.

Foto: Tomas OneborgBild 3 av 3

Hela juryn från vänster: Anna Felländer (digitaliseringsekonom KTH), Susanna Campbell (investeringsansvarig Norrsken), Emma Ihre (hållbarhetsansvarig Mannheimer & Swartling), Björn Jansson (vd Carnegie), Georgi Ganev (vd Kinnevik), Ulrika Saxon (vd Bonnier Ventures) och Hjalmar Ståhlberg Nordegren (vd Karma).

Foto: Tomas OneborgBild 1 av 1
Hela juryn från vänster: Anna Felländer (digitaliseringsekonom KTH), Susanna Campbell (investeringsansvarig Norrsken), Emma Ihre (hållbarhetsansvarig Mannheimer & Swartling), Björn Jansson (vd Carnegie), Georgi Ganev (vd Kinnevik), Ulrika Saxon (vd Bonnier Ventures) och Hjalmar Ståhlberg Nordegren (vd Karma).
Hela juryn från vänster: Anna Felländer (digitaliseringsekonom KTH), Susanna Campbell (investeringsansvarig Norrsken), Emma Ihre (hållbarhetsansvarig Mannheimer & Swartling), Björn Jansson (vd Carnegie), Georgi Ganev (vd Kinnevik), Ulrika Saxon (vd Bonnier Ventures) och Hjalmar Ståhlberg Nordegren (vd Karma). Foto: Tomas Oneborg

Hållbarhet blir allt viktigare för näringslivet – särskilt för de nya spelarna. Inom startup-världen förväntas det ofta vara en självklar del av bolagets affärsplan.

Annons
Annons
Annons