Logga in för en bättre upplevelse.
Vilka blir förändringarna jämfört med det gamla presstödet, och varför görs de?
Studenter: Sänd ut fler journalister till Bryssel.
Flera stora mediehus har tvingats till besparingar under hösten.
Emil Arvidson: ”Underjordens Bolibompa” när gängen livesänder strax före SVT:s Agenda.
Tove Lifvendahl: I en liten elit är det sannolikt svårast att värna åsiktsmångfalden.
Martin Ahlquist: I stället för att svara på frågor försöker man misskreditera budbäraren.
Lena Andersson: Samhället behöver vårda sin relation med ovissheten.
Alla medier ville vara först med sprängstoffet – om det nu visade sig stämma.
Fejkade AI-bilder sprids allt mer. Här är knepen för att upptäcka dem.
Sverige porträtteras som islamofobiskt • Experten: Syftet är att vara solidarisk mot muslimska länder.
Den virala Tiktok-succén ”Skinamarink” är lika spännande som en återberättad dröm.
Malin Persson Giolito och Niklas Rådström blir nya programledare för ”Allvarligt talat” i Sveriges Radio P1.
Visar upp sina stupade legosoldater – anklagar Kreml för att offra dem.
Martin Ahlquist: Omsorgen om offrets anhöriga är en faktor vi tagit hänsyn till.
Axel Andén: Sveriges Radio slutar att twittra – fler medieföretag borde följa efter.
Paulina Neuding: En demenssjuk kvinna blir viral när hon filmas i hemmet.
Tove Lifvendahl: Björn Werners invändningar mot ledarsidor är även denna gång överflödiga.
Björn Werner: Visst kan man blanda åsikter i en och samma tidning – men för det behövs ingen ledarsida.
EU-parlamentariker: Stor skillnad mellan Ungern och våra länder i norr.
Jack Werner: Både makthavaren och journalisten gjorde sitt jobb, men utgången blev tragisk.
Björn Werner: Medierna borde lyfta fram forskningen när politiker talar om straffskärpningar.
Essy Klingberg: Sociala medier liknar alltmer traditionella underhållningsmedier.
Tove Lifvendahl: Den avgångna statsministern är missnöjd med borgerliga ledarsidor.
”Att publicera är inte ett brott.”
Ryssland kommenterar gripandet av paret i Stockholmsområdet.
Ryska propagandanätverk klonar medier – skrev att ukrainska flyktingar bränner ner värdars hus.
Omvärlden häpnar: ”Ett enda bett räcker för att döda.”
TU: Kulturministern kan inte missa den här möjligheten.
Lena Andersson: Journalistiken kan inte vara relativistisk men måste vara perspektivisk.
Mediebolag: Djupt problematiskt om det nya stödsystemet konserverar ålderdomlig indelning av medierna.
Merete Mazzarella: Hur påverkar den nya digitala sorgekulturen vår uppfattning om den mänskliga existensen?
Tove Lifvendahl: Medierna bör inte göra sig till spegelbild av sitt studieobjekt.
Jenny Nordberg: Ju närmare tidigare utfrysta partier kommer makten – desto mer förändras journalistiken.
Tove Lifvendahl: När S utser SD till huvudfiende, vinner de båda.
Jesper Sundén: En följd av regeringens påtryckningar och mediernas självcensur.
Okynnespubliceringar av uppgifter som kan skada enskilda bör begränsas.
Patrik Sjöberg och Sara Nilsson drar storpublik med uthängningar av misstänkta förövare.
Tove Lifvendahl: Staten bör agera pro market, inte pro business.
Björn Barr: Nya vittnesmål om mobbning och personalflykt – nu måste ledningen agera.
Public service är osystematiskt partiska, visar forskning från Göteborg.
Jack Werner: Medierapporteringen är skrämmande – men beläggen få.
Trots indraget presstöd – Tino Sanandaji har inte gett upp om Bulletins framtid.
Lamotte om framtiden: ”Funderar på att skriva en bok”.
Mårten Schultz: Att någon mördats kan man inte bara slänga ur sig – men DN publicerar det.
Martin Berg: Medierna missar grundläggande frågor i nyhetsbevakningen av arbetsmarknadsfrågor.
Lisa Irenius: Återigen ger Jeanette Gustafsdotter märkliga intervjusvar.
Nicklas Berild Lundblad: I ”Cheap speech” frågar sig Richard Hasen om inte yttrandefriheten skulle må bra av att kräva lite mer av sin avsändare.
Janerik Larsson: Både i USA och i EU inbillar sig många att medierna är boven i kulturkrigen.
Journalisten Jessikka Aro utsattes för hatkampanj – som hon nu skrivit en bok om.
Jack Werner: En oförsiktig tweet om pass anklagas för att vara påverkanskampanj.