Logga in för en bättre upplevelse.
”Många som röstade grönt ser nu med rätta rött.”
SL-kortet snart tredje dyrast i Europa • Fernando Valenzuela: Jag undrar när folk reagerar.
Hur förändras kollektivtrafiken, och vem ska egentligen betala för den?
MTR går emot facket igen.
Regeringen vill skärpa säkerheten till följd av det ökade terrorhotet.
Carlson (KD) uppmanar resenärer att vara vaksamma i tåg- och kollektivtrafiken.
Bussföretag: Orimliga begränsningar i EU-direktiv slår mot kollektivtrafiken.
Svensk kollektivtrafik med flera: En snedvridning av förutsättningarna på fordonsmarknaden.
Replik från Märta Stenevi (MP) om kollektivtrafiken.
Debattör: Med låga priser blir det en överflyttning från gång och cykel till kollektivtrafik.
Miljonsatsar – vill bli ”energihuvudstad”.
Louise Epstein nöjesåker kollektivtrafik och diskuterar Nato.
M-topp rasar mot planer att flytta bussterminal vid Slussen – kräver omprövning av beslutet.
Regionernas underskott motsvarar 20 000 sjukskötersketjänster, enligt SKR:s chefsekonom.
Mykolas har ett särskilt intresse: åka buss och spårvagn.
Mattias Svensson: Ordningsvakter måste ha striktare krav och kontroller.
Här är vanligaste felen i Stockholm – reparatör gör tysk jämförelse.
Priset höjs i elva av 21 regioner.
Debattörer: Frånvaron av en nationell agenda skiljer ut oss från stora delar av vår omvärld.
M: Region Stockholms pengar kommer att ta slut.
Fastnade två gånger på två veckor: ”Ropade och skrek.”
Per-Ola Olsson: Att förbjuda a-traktorer är en dålig idé. De borde få gå fortare istället.
Eleverna vill att unga ska åka gratis i kollektivfabriken.
Vad kan vi lära oss idag av det mirakel som inträffade i 1940-talets Stockholm?
Succén får bakslag: ”Personalen är på gränsen av sin kapacitet.”
Miljöpartiet vill införa ett pristak på 100 kronor i månaden för buss- och tågbiljetter.
Gestaltningen av kollektivtrafikens utveckling är museigodis för både gamla och unga.
Trafikförvaltningen om helgen: ”Räkna med att resan tar tid.”
Kollektivtrafiken ska kosta 9 euro i månaden under gröna projektet.
Resekostnaden i kollektivtrafiken har ökat med 139 procent under 2000-talet.
Hålls stängda för att minska risken för att förarna ska smittas.
Tar på sig viss skuld för att relativt få följer rekommendationen.
”Nu kommer det att bli dåligt igen – vi har redan förlorat 70 procent av intäkterna.”
Trafikregionrådet om nya rekommendationerna som lägger ansvaret på individen.
Tamsons i slutreplik: Ska obeväpnade tågvärdar stå i frontlinjen mot gängkriminella?
V: Metoden riskerar att leda till så kallad rasprofilering.
SSU:s förslag fick stöd på S-kongressen.
Miljöministern: ”Tror inte på förbud, inte heller på att straffa bilister.”
Risk för stök när Stockholm Marathon går av stapeln – under kvällen övar försvaret.
Slutreplik i debatt om kollektivtrafiken.
Resandet i Stockholm nådde inte upp till nivån före pandemin.
Svensk Kollektivtrafik: Vi kan inte hantera de ekonomiska underskotten på egen hand.
Regeringen vill lägga 111 miljoner kronor på ett nytt system för kollektivtrafiken.
När SL upphandlar en ny aktör till Stockholms tunnelbana blir det den största offentliga upphandlingen i Sveriges historia, enligt region Stockholm.
Branschföreträdare: Restriktionernas utformning måste ses över.
Branschen anser att kollektivtrafiken behöver ytterligare flera miljarder.
Sedan årsskiftet har antalet larm fördubblats jämfört med hela 2020.
Ger beröm åt köpcentrum – men inte åt dess besökare.
Svenonius huvudvärk: Man kan säga att vi fått en skuld till befolkningen.
Tydlig nedgång syns redan en månad efter rekommendationen.