X
Annons
X

Så prioriterar du bättre på jobbet

Vi sprider anteckningar på lösa lappar, i någon app, på datorn och i nackan. Vissa mejl flaggas som kom-ihåg, medan andra noteringar stannar i huvudet. Men det finns sätt att få en kristallklar jobböverblick – även för dig som är i startup-skedet och balanserar mellan flera roller.

Det finns flera effektiva sätt att få struktur på sitt arbete. Listor kan vara ett sätt.
Det finns flera effektiva sätt att få struktur på sitt arbete. Listor kan vara ett sätt. Foto: Colourbox/Sergey Nivens

– Det handlar om att ha ordning på sättet du lagrar information, fokusera på det som är viktigt och att automatisera så mycket som möjligt, säger David Stiernholm, som tidigare var managementkonsult, men som numera kallar sig för struktör.

Det finns flera effektiva sätt att få struktur på sitt arbete. Listor kan vara ett sätt.

Foto: Colourbox/Sergey Nivens Bild 1 av 2

Post-it-lappar.

Foto: Paul Sakuma / TT Bild 2 av 2
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X