Så prioriterar du bättre på jobbet

Vi sprider anteckningar på lösa lappar, i någon app, på datorn och i nackan. Vissa mejl flaggas som kom-ihåg, medan andra noteringar stannar i huvudet. Men det finns sätt att få en kristallklar jobböverblick – även för dig som är i startup-skedet och balanserar mellan flera roller.

Under strecket
Publicerad
Det finns flera effektiva sätt att få struktur på sitt arbete. Listor kan vara ett sätt.

Det finns flera effektiva sätt att få struktur på sitt arbete. Listor kan vara ett sätt.

Foto: Colourbox/Sergey Nivens
Post-it-lappar.

Post-it-lappar.

Foto: Paul Sakuma / TT
Annons

– Det handlar om att ha ordning på sättet du lagrar information, fokusera på det som är viktigt och att automatisera så mycket som möjligt, säger David Stiernholm, som tidigare var managementkonsult, men som numera kallar sig för struktör.

Han hjälper företagare, chefer och administratörer att lägga upp sitt arbete på ett smartare sätt så att de får mer uträttat och bättre koll på vad som bör prioriteras. Ett första steg är att samla allt som behöver göras i en enda lång lista. För entreprenörer som inte har någon chef med inblick i listan, finns det ingen anledning att dela upp den i arbete och fritid, anser David Stiernholm. Ju färre verktyg desto bättre.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons