X
Annons
X

Syns du finns du

Gillaknappen på Facebook är ett mäktigt vapen. En plump tweet kan få ödesdigra konsekvenser. För att navigera rätt i de sociala medierna anställer allt fler företag en strateg. Men pr-experten Brit Stakston tycker att det är att börja i fel ände.

Svenska företagen har insett att man måste finnas på sociala medier för att möta kunder och få ut sina budskap. Men många famlar fortfarande i blindo och ett sätt att lösa problemet är att anställa någon som ansvarar för uppgiften.

Christan Nylén, rekryterare på Mercuri urval, har märkt att efterfrågan på personer som kan hantera sociala medier åt företag ökar. Det handlar om människor som kan bygga varumärket internt och externt samt förstå de nya kanalerna. Man ska ha erfarenhet av att jobba med kommunikation, vilja följa med i utvecklingen och vara kreativ.

Multimediastrategin på Unicef innebär att visa sin närvaro i så många olika digitala sammanhang som möjligt, anser Jenny Holtare.

Bild 1 av 2
Bild 2 av 2
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X