”Vi vill att fler ska upptäcka SVT Play”

Reklam för SVT:s ”Fredagsmyset”.
Reklam för SVT:s ”Fredagsmyset”. Foto: Joachim Hedén/Way Creative

KULTURDEBATT | Vi är medvetna om reklamtröttheten och försöker variera oss. Men vi vill att fler ska upptäcka SVT Play och dess många fördelar, skriver SVT:s marknadschef Christer Mellstrand i en replik. Anders Q Björkman svarar direkt.

Under strecket
Publicerad
Annons

Anders Q Björkman vill reklamera en vara, närmare bestämt trailers i SVT. Reklamationen är mottagen! Vi vet att den publik som tittar mycket på traditionell tv, som många gjort under corona-pandemin, får en överleverans av budskap som inte är riktade mot dem. Och att reklam som inte är för dig blir irriterade. Men vi kan trösta Anders Q Björkman med att digitaliseringen gör att saker håller på att förändras.

SVT försöker skrämma sina traditionella tablå-tv-tittare att övergå till SVT Play, skriver Björkman. Inte skrämma, men absolut vill vi att fler ska upptäcka SVT Play, som har så många fördelar! Titta när du vill, välj bland över 1 000 titlar. Ta del av fiffiga lösningar som ”Tydligare tal”, där man kan välja bort bakgrundsljud för den som har svårt att höra vad som sägs.

Annons
Annons
Annons