Annons

Svenskt Näringsliv lanserar Tidningen Näringslivet

Anna Dalqvist är chefredaktör och ansvarig utgivare för Tidningen Näringslivet.
Anna Dalqvist är chefredaktör och ansvarig utgivare för Tidningen Näringslivet. Foto: Ernst Henry Photography AB

Nu lanserar Svenskt Näringsliv Tidningen Näringslivet, en digital nyhetstjänst för alla som är intresserade av företagande, ekonomi, arbetsmarknad och näringspolitik.

Tidningen Näringslivet ska vara en företagsnära nyhetstjänst som erbjuder fördjupning och perspektiv, alltid med näringslivets glasögon, berättar Johan Jakobsson, chef för kommunikation och opinionsbildning på Svenskt Näringsliv.

– Stort fokus ska ligga på företagens roll som arbetsgivare och jobbskapare. Det är ämnen som behöver uppmärksammas mer.

”Flera spännande krönikörer”

Anna Dalqvist är chefredaktör och ansvarig utgivare för Tidningen Näringslivet.

– Viktiga bevakningsområden är entreprenörskap, företagsklimat, skatter, hållbarhet, klimat, välfärd, internationell handel och EU:s utveckling. Dessutom har Tidningen Näringslivet knutit till sig flera spännande krönikörer som på olika sätt bidrar med ett utifrånperspektiv på näringslivets frågor, säger Anna Dalqvist.

Tidningen Näringslivet är en helt digital tjänst som finns som sajt, www.tn.se, app och ett dagligt nyhetsbrev. Allt är öppet och utan betalväggar.

Annons
Detta är en annons från Tidningen Näringslivet, den är inte skriven av journalisterna på SvD:s redaktion.