Annons

Svenskarna köper allt färre prylar

Glöm skor, elprodukter och nya kläder. Nu riktar konsumenterna i allt högre utsträckning in sig på krogbesök och resor. Det handlar om ändrade vanor som kommer ställa tuffa krav på detaljhandeln framöver.

Under strecket
Publicerad

Svenska konsumenter lägger en tredjedel av pengarna på detaljhandel, alltså på produkter som kläder och prylar.

Foto: TOMAS ONEBORGBild 1 av 1

Svenska konsumenter lägger en tredjedel av pengarna på detaljhandel, alltså på produkter som kläder och prylar.

Foto: TOMAS ONEBORGBild 1 av 1
Svenska konsumenter lägger en tredjedel av pengarna på detaljhandel, alltså på produkter som kläder och prylar.
Svenska konsumenter lägger en tredjedel av pengarna på detaljhandel, alltså på produkter som kläder och prylar. Foto: TOMAS ONEBORG

Försäljningen av skor och kläder minskar, möbelhandeln har det ganska tufft för att inte tala om elektronik och byggvaruhandeln.

Annons
Annons
Annons