Svenska företag redo att nobba Amazon

Karin Lindahl, vd Indiska, framhåller att hon föredrar tyska Zalandos affärsmodell framför Amazons.
Karin Lindahl, vd Indiska, framhåller att hon föredrar tyska Zalandos affärsmodell framför Amazons. Foto: Veronica Johansson

Svenska företag vittnar om köbildning, lägre marginaler och brist på kunddata. Nu tvekar de inför att sälja på Amazons svenska marknadsplats när den lanseras. Indiskas vd Karin Lindahl har redan nobbat Amazon en gång och överväger huruvida hon ska göra det igen.

Uppdaterad
Publicerad
Pernilla Nyrensten, vd för Revolution Race.

Pernilla Nyrensten, vd för Revolution Race.

Foto: Pressbild
Caroline Thunstedt, försäljningschef för svenska skönhetsvarumärket Idun minerals.

Caroline Thunstedt, försäljningschef för svenska skönhetsvarumärket Idun minerals.

Foto: Pressbild
Annons

Amazon förbereder lanseringen av en svensk marknadsplats. Men mottagandet från flera bolag som SvD kontaktat är ljummet.

En rad svenska varumärken och butikskedjor uppger att de för samtal med jätten, men att det inte är självklart att vara med på tåget när Amazon.se lanseras.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons