X
Annons
X

Svensk e-handel lockar kapitalet

Nya tekniklösningar, smarta telefoner och förändrade konsumentbeteenden har gett svensk detaljhandel en ansiktslyftning. Idag är branschen en het nisch för investerare.

Företaget Virtusize har tagit fram ett program som hjälper e-handlare att se hur kläder passar - genom att gämföra webbshopparnas kläder med kläder kunden redan har. På kontoret jobbar Erik Ekstrand, grundare och ekonomiansvarig och til höger sitter Christopher Wijkström, grundare och creative director. Bakom honom står Sabina Schött, kommunikationsansvarig och vd Gustaf Tunhammar. I förgrunden sitter kontorshunden Rufus.
Företaget Virtusize har tagit fram ett program som hjälper e-handlare att se hur kläder passar - genom att gämföra webbshopparnas kläder med kläder kunden redan har. På kontoret jobbar Erik Ekstrand, grundare och ekonomiansvarig och til höger sitter Christopher Wijkström, grundare och creative director. Bakom honom står Sabina Schött, kommunikationsansvarig och vd Gustaf Tunhammar. I förgrunden sitter kontorshunden Rufus. Foto: ANNIKA AF KLERCKER

Under it-yran kring millennieskiftet var e-handel nytt och hett. Nätjätten Amazon tog steget in på börsen och svensk-brittiska Boo.com skulle frälsa nätshoppare världen över med sin revolutionerande teknik för nätshopping - sedan kom kraschen.

Företaget Virtusize har tagit fram ett program som hjälper e-handlare att se hur kläder passar - genom att gämföra webbshopparnas kläder med kläder kunden redan har. På kontoret jobbar Erik Ekstrand, grundare och ekonomiansvarig och til höger sitter Christopher Wijkström, grundare och creative director. Bakom honom står Sabina Schött, kommunikationsansvarig och vd Gustaf Tunhammar. I förgrunden sitter kontorshunden Rufus.

Foto: ANNIKA AF KLERCKER Bild 1 av 2

Kolla in kartan på http://sthlmdigital.svd.se/svd-map.

Foto: SVD.SE Bild 2 av 2
Annons
X
Annons
X
Annons
X