Annons

SvD.se prisas för annonsförsäljning

Bland annat genom att öka försäljningen mitt under brinnande lågkonjunktur har SvD.se:s annonssäljare kammat hem titeln Årets säljavdelning 2009 i Schibsted sales award.

– Vi bestämde oss för att lägga i en högre växel, och vi har haft väldigt kul under året, säger Peter Oskarsson, SvD.se:s säljchef om hemligheten bakom framgången.

Under strecket
Publicerad

”Årets säljavdelning har i en tuff tid klarat att öka både säljet och marknadsandelen. Genom en stark säljkultur, hög aktivitet och samarbete med både redaktionen och papperstidningen har avdelningen utgjort ett undantag på marknaden.” Så lyder juryns motivering.

– Helt otroligt. Det känns fantastiskt, och jag är väldigt stolt, säger Peter Oskarsson, om priset som förutom äran består av 50 000 norska kronor, blommor och ett diplom.

Annons
Annons
Annons