SvD:s klimatsatsning vinner fint pris

SvD prisas för satsningen Klimatutmaningen på galan Årets dagstidning, i kategorin Årets kampanj.

– Det här är ett kvitto på att det vi gör inte bara engagerar våra läsare, utan även uppskattas av branschen, säger SvD:s affärschef Christoffer Lindvall.

Under strecket
Publicerad
Tomas Oneborg
Foto: Tomas Oneborg
Annons

Varje år anordnas tävlingen Årets dagstidning av organisationen Tidningsutgivarna. I år tog galan plats på Berns i Stockholm, och Svenska Dagbladets Klimatutmaningen tog hem utmärkelsen Årets kampanj.

I en stor klimatsatsning har SvD:s reportrar utmanat både varandra och läsarna i att sänka sina klimatavtryck med hjälp av SvD:s Klimatkalkylator och kommersiella partners har bjudits in att delta i det årslånga projektet.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons