X
Annons
X

Svårt laga skadat varumärke

Skandias varumärke är rejält nedsolkat, och det kan bli svårt att tvätta bort skandalstämpeln. Men det är inte omöjligt. Om Skandia ersätter kunderna ekonomiskt kan varumärket räddas.

– Skandias varumärke drabbas hårdare eftersom de velat framställa sig som ett etiskt företag. När man sticker ut hakan på det sättet är det extra viktigt att leva upp till bilden, säger Tomas Conradi, varumärkeskonsult på Differ.
Hur stor skada varumärket Skandia tar av skandalerna kring företaget beror helt på vad som kommer fram i utredningen, och hur Skandia hanterar det.

– De måste visa öppenhet, ärlighet och handlingskraft. Att de verkligen vill komma till rätta med problemen, kompensera spararna och ta konsekvenserna.
Ett nytt ansikte utåt, en vd som kan gå i god för att det som hänt, aldrig kommer att hända igen, kan enligt Conradi vara bra sätt att stärka varumärket.

Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X