Svår matte ska inte stoppa elever

Hur mycket matte har man egentligen nytta av, frågar artikelförfattaren som menar att utbildningsministern lyssnat på lobbyister.
Hur mycket matte har man egentligen nytta av, frågar artikelförfattaren som menar att utbildningsministern lyssnat på lobbyister. Foto: TOMAS ONEBORG
Under strecket
Publicerad
Annons

I artikeln ”Björklund har blivit grundlurad” ifrågasatte jag omfattningen av matematiken och katederundervisningen i skolan. Artikeln fick ett kraftigt gensvar. De flesta kom från läsare som blivit uppretade av artikelns innehåll. Det var inte oväntat. Skriver jag att matten tar för stor plats i skolan, så kastar sig naturligtvis en massa mattelärare på mig. Antyder jag att Björklund är inkompetent för sitt jobb, så kastar sig naturligtvis en massa folkpartister på mig. Som man sår får man skörda. Jag kan givetvis inte besvara varje kommentar men jag vill bemöta något av den kritik jag fått.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons