Annons

Super Bowl hetaste reklamplatsen

Oavsett hur trenderna går inom reklam och oavsett konjunktur så är det fortfarande det tv-sända fotbollsevenemanget Super Bowl som är anses vara det mest attraktiva sammanhanget för företag att synas. Bland de superdyra reklamsändningarna syns svenska H&M med sin film för David Beckham Bodywear.

Under strecket
Publicerad

Annonsutrymmet för evenemanget som tv-sänds den 5 februari är slutsålt sedan länge, nu är det väntelista som gäller. Enligt Seth Winter, försäljningschef för NBC Sports, sålde de sista 35 minuterna av spel slut redan i oktober.

Priserna för att medverka stiger för varje år. I år, trots inbromsningen i ekonomin, ligger snittpriset på rekordhöga 3,5 miljoner dollar, cirka 24 miljoner kronor för en 30-sekundersfilm. 5 miljoner dollar mer per inslag än 2011. Några företag har i år betalat så mycket som 4 miljoner dollar, enligt USA Today.

Annons
Annons
Annons