Sundströms lösning på Coops problem

Coops över tre miljoner medlemmar får hålla tillgodo med hotellnätter, billigare flygbiljetter, rabatt på kläder och dylikt i stället för återbäring i kronor och ören. Det framgick när ledningen idag presenterade sitt nya lojalitetsprogram.

Under strecket
Publicerad
JOAKIM STÅHL/REBECKA UHLIN
Foto: JOAKIM STÅHL/REBECKA UHLIN
Annons

Under måndagen presenterade Coop hur man har tänkt sig att det nya lojalitetsprogrammet för de 3,4 miljoner medlemmarna ska se ut. Det tidigare systemet som byggde på att medlemmarna fick pengar tillbaka baserat på de inköp man gjort går nu definitivt i graven.

Bakom det nya programmet finns flera skäl. Ett är så klart att det ekonomiskt sargade Coop behöver spara pengar, men även att det tidigare systemet inte har resulterat i den ökade försäljning som man hade hoppats på. Ett annat syfte har varit att nuvarande återbäringssystem framför allt gynnat storhushåll och Coop säger sig vilja hitta en bättre belöningsgrad för småhushåll.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons