Annons

Ny grilltrend i Sverige: ”Väldigt tydlig”

Foto: Fredrik Sandberg och Vilhelm Stokstad/TT

Många branscher står och faller med ett bra sommarresultat. Från maj till juli har stora delar av Sverige utstått en extrem, och ovanlig, sommarhetta, vilket har påverkat affärerna för olika branscher. Men hur mycket, och på vilket sätt?

Under strecket
Publicerad

Nöjesfälten påverkas av hettan.

Foto: Björn Larsson Rosvall/TT Bild 1 av 10

Gröna Lund i Stockholm.

Foto: Henrik Holmberg/TT Bild 2 av 10

Lisebergs vd Andreas Andersen.

Foto: Björn Larsson Rosvall/TT Bild 3 av 10

Ölen säljer bra i värmen. Väldigt bra. Vädret och fotbolls-VM kan vara bidragande orsaker.

Foto: Henrik Holmberg/TT Bild 4 av 10

All försäljning har ökat för Systembolaget i hettan.

Foto: Fredrik Sandberg/TT Bild 5 av 10

Vem kunde ana att grillning skulle vara populärt – trots omfattande eldningsförbud?

Foto: Fredrik Sandberg/TT Bild 6 av 10

Petter Stordalen äger Nordic Choice Hotel som går väldigt bra under sommarvärmen.

Foto: Malin Hoelstad Bild 7 av 10

Sommarstaden Göteborg

Foto: Erik Abel/TT Bild 8 av 10
Foto: Fredrik Sandberg/TT Bild 9 av 10

Skådespelaren Lily James på smygpremiären av Mamma Mia: Here we go again på Filmstaden Sergel vid Hötorget.

Foto: Christine Olsson/TT Bild 10 av 10

Nöjesfälten påverkas av hettan.

Foto: Björn Larsson Rosvall/TT Bild 1 av 1
Nöjesfälten påverkas av hettan.
Nöjesfälten påverkas av hettan. Foto: Björn Larsson Rosvall/TT

Liseberg och Gröna Lund, Sveriges två största nöjesfält, känner bägge av värmen. Den oväntade sommarvärmen under våren lockade besökare långt över budget, men besökarantalet har inte nått önskvärda siffror under högsäsongen.

Annons
Annons
Annons