Logga in för en bättre upplevelse.
Här samlar vi alla artiklar om Biltrafiken i Stockholm.
Andra ämnen som ofta förekommer i artiklar om Biltrafiken i Stockholm är: Stockholm, Luftföroreningar, Trängselskatt och Trafik.
Styret i Stockholm: Resor och transporter ska gå på el i innerstaden.
Byggföretaget Veidekke sprängde sten under bygget av Förbifart Stockholm.
På onsdag inför Stockholm en ny miljözon på Hornsgatan.
Miljözonen då äldre bensin- och dieselbilar förbjuds på Hornsgatan i Stockholm införs den 15 januari.
Tvärförbindelse Södertörn är en stor tätortsnära motorväg som ligger på Trafikverkets ritbord.
Regeringen måste skjuta till de miljarder som krävs för att bygga Tvärförbindelse Södertörn – och byggstarten bör ske senast år 2022.
Oppositionen i Stadshuset riktar kritik mot hur den grönblå majoriteten sköter beredningen av miljözoner i Stockholm.
Frågan om utökade miljözoner i Stockholm seglar upp som ett orosmoln för den grönblå majoriteten i stadshuset.
Vi borde planera vårt framtida Stockholm efter hur vi vill att stan ska se ut och fungera – inte efter prognoser som tar sin utgångspunkt i hur det har varit.
Det är inte enbart personbilstrafiken som drar nytta av ökad framkomlighet och minskade köer vid ett bygge av den östliga förbindelsen i Stockholm.
Diskussionen om Östlig förbindelse skulle underlättas om debattörerna tar del av de grundläggande faktaunderlag som finns publicerade.
Låt oss inte upprepa misstaget med Förbifart Stockholm genom att plöja ner många miljarder i ett trafiksystem som skapar ännu mer trängsel.
Stockholms besked att inte medfinansiera en Östlig förbindelse tydliggör problematiken för modellen med regional och kommunal medfinansiering.
Kritiker av vägprojekt hävdar att dessa bara skapar ännu mer trafik.
Ska vi på ett framgångsrikt sätt bygga ut infrastrukturen i Stockholms län kräver det att man redovisar de faktiska förutsättningarna i satsningarna och vågar prioritera.
Lite mer än varannan stockholmare, 54 procent, svarar att de är positiva till ett eventuellt förbud mot dieselbilar i centrala Stockholm.
Lika väntat som att Kalle Anka sänds på julaftons eftermiddag, lika väntat är det att Miljöpartiet beskriver bilar som ett hot mot klimatet.
I sin debattartikel den 9 augusti föreslår ledande Stockholmspolitiker en utbyggnad av vägnätet i Stockholm genom en ny förbindelse i östra delen av regionen.
Moderaterna ger klara besked i sin debattartikel om Österleden.
Att en östlig förbindelse blir verklighet och att ringen runt Stockholm färdigställs är en av valets stora frågor för hela Stockholmsregionen.
Vänta med miljözoner i Stockholmstrafiken –kontrollera i stället fordonens utsläpp via trängselskatten.
Paris borgmästare Anne Hidalgo vill undersöka frågan om fri kollektivtrafik som lösning för att minska föroreningen.
Maria Rankka: När den första fasta förbindelsen mellan Hongkongön och fastlandet, Kowloon, skulle byggas i slutet på 1960-talet valdes en dyrare tunnellösning framför en billigare bro.
Trots att intäkterna från Stockholms trängselskatt fördubblades i fjol är de nu på väg att höjas igen.
Bilarnas trafiksituation kommer aldrig bli bättre när vi stockholmare blir fler och fler.
Regeringen måste med det snaraste stoppa Nya Slussen genom ett planföreläggande enligt Plan- och bygglagen.
I dag är det högsta tillåtna beloppet för en felparkeringsavgift 1 000 kronor i Sverige.
Stockholm blir först ut i landet att få effektivare trafikprognoser som gör att bilköerna ska minska.