Stort sug efter smink på nätet

Rickard Lyko, vd och son till grundarna av näthandeln Lyko. Arkivbild.
Rickard Lyko, vd och son till grundarna av näthandeln Lyko. Arkivbild. Foto: Gustaf Månsson/SvD/TT
Under strecket
TT
Publicerad
Annons

Efterfrågan på skönhetsprodukter på nätet är fortsatt stark. Företaget Lyko redovisar en försäljningstillväxt på 40 procent under första kvartalet och online växte man med 60 procent under samma period. Nettoomsättningen ökade dessutom under perioden till 438 miljoner kronor jämfört med 312 miljoner samma period föregående år.

Lyko har under senare år expanderat utanför Sverige och vd:n Rickard Lyko skriver i delårsrapporten att framförallt den norska marknaden utvecklats starkt och utgjorde en femtedel av bolagets totala omsättning under kvartalet. När det gäller nyetableringarna i Tyskland, Nederländerna, Polen och Österrike förväntar man sig inga större försäljningsvolymer i närtid från dessa marknader.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons