Annons

Bara en storbank har nöjda kunder

Hälften av kunderna är missnöjda med storbankerna Nordea och Swedbank. Hos småbankerna kan de hitta den service de saknar, visar Svenskt Kvalitetsindex stora kundundersökning som offentliggörs på måndagen.

– Det finns stora kundmassor som inte känner sig prioriterade hos storbankerna, säger SKI:s vd Johan Parmler.

Under strecket
Uppdaterad
Publicerad

Kunderna hos Nordea och Swedbank är missnöjda, visar en ny undersökning.

Foto: TT Bild 1 av 2

Hälften av Nordeas kunder, och 46 procent av Swedbanks kunder, är direkt missnöjda med sina banker.

Foto: TT Bild 2 av 2
Efter reklamen visas:
Ekonomistudion 2018-10-01 Banker

Stängda bankkontor, dåliga öppettider och hemsidor där du får uträtta alla bankärenden själv. Det har länge varit röda skynken för svenska bankkunder. Många vill att allt ska fungera som förr och det avspeglar sig i SKI:s årliga kundnöjdhetsundersökning om bankerna.

Annons
Annons
Annons