Annons

Storsatsning på digitala böcker

I Sverige talar vi ofta om att vi ligger i teknikens absoluta framkant, men när det gäller e-böcker ligger vi efter. I USA står digitala böcker för närmare 15 procent av bokmarknaden, här går försäljningen att räkna i enskilda tusental. Det hoppas KF Media ändra på med en storsatsning på digital läsning som presenteras på bokmässan imorgon.

Publicerad
Bokförlaget Norstedts förbereder en satsning på e-böcker via KF media. KF medias vd Maria Hamrefors och Mattias Fyrenius, internetchef på KF media, provar Dito som den nya tjänsten ska heta.
Bokförlaget Norstedts förbereder en satsning på e-böcker via KF media. KF medias vd Maria Hamrefors och Mattias Fyrenius, internetchef på KF media, provar Dito som den nya tjänsten ska heta. Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN

För lite drygt ett år sedan överraskade e-handelsjätten Amazon bokvärlden med sitt besked att man sålde fler e-böcker än inbundna böcker i USA. I mitten av maj i år berättade man att försäljningen av digitala böcker totalt gått om försäljningen av fysiska böcker.

Bokförlaget Norstedts förbereder en satsning på e-böcker via KF media. KF medias vd Maria Hamrefors och Mattias Fyrenius, internetchef på KF media, provar Dito som den nya tjänsten ska heta.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 1 av 1
Annons
Annons
Annons
Annons