Annons

Stark kritik mot Klarna – lockar till konsumtionslån

Kunden måste scrolla långt ner för att betala med banköverföring eller bankkort hos Klarna. Organisationen Sveriges Konsumenter menar att bolaget lockar konsumenter med onödiga konsumtionslån.

Samtidigt riktar Konsumentverket kritik mot företaget.

Under strecket
Publicerad

Klarna får dubbel kritik – från Sveriges Konsumenter och Konsumentverket.

Foto: Claudio Bresciani/TT Bild 1 av 1

Klarna får dubbel kritik – från Sveriges Konsumenter och Konsumentverket.

Foto: Claudio Bresciani/TT Bild 1 av 1
Klarna får dubbel kritik – från Sveriges Konsumenter och Konsumentverket.
Klarna får dubbel kritik – från Sveriges Konsumenter och Konsumentverket. Foto: Claudio Bresciani/TT

Sveriges Konsumenter har gjort en egen granskning av hur Klarna presenterar sina betalningsalternativ till kunder som handlar online. Organisationen är kritisk och menar att företaget i flera steg försöker få konsumenten att välja kreditbetalningar framför att betala direkt.

Annons
Annons
Annons