Annons

Starbucks på offensiv i Kina

Kaffekedjan Starbucks ska storsatsa i Kina, genom att anpassa sig mer till det typiskt kinesiska. Andra utländska affärskedjor har tvingats stänga eller ändra strategi då de har insett att det som fungerar hemmavid inte fungerar i Kina, enligt Wall Street Journal. I telandet Kina dricks alltmer kaffe, och det finns företagare som satsar på lokala kaffebönor.

Under strecket
Publicerad

Starbucks storsatsar i Kina och ska öppna flera hundra nya caféer inom de närmaste åren.

Foto: GREG BAKER Bild 1 av 1

Starbucks storsatsar i Kina och ska öppna flera hundra nya caféer inom de närmaste åren.

Foto: GREG BAKER Bild 1 av 1
Starbucks storsatsar i Kina och ska öppna flera hundra nya caféer inom de närmaste åren.
Starbucks storsatsar i Kina och ska öppna flera hundra nya caféer inom de närmaste åren. Foto: GREG BAKER

Kaffekedjan Starbucks storsatsar i Kina och ska öppna 800 nya butiker de kommande tre åren, att lägga till de 700 som redan finns. Antalet anställda ska samtidigt öka från nuvarande 12 000 till 30 000. Det rapporterar Wall Street Journal (WSJ). Starbucks har insett att man måste bli mer kinesisk för att kunna fullfölja den här snabba expansionen.

Annons
Annons
Annons