Ständig förändring för Storåkers McCann

Svensk reklam står inför stora utmaningar i ett medielandskap i allt snabbare förändring. Anne Årneby ny vd för en av Sveriges största reklambyråer Storåkers McCann, har inlett sin resa mot att åter göra sin byrå bäst i Sverige.

Under strecket
Publicerad
Anne Årneby.

Anne Årneby.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN
Annons

Hon är bestämd, pratar snabbt, och har nära till skratt. I sin nya roll som vd för Storåkers McCann, reklambyrån på vilken vi befinner oss, får hon skratta mycket, inte minst för de smarta och härliga människornas skull, säger hon.

Anne Årneby tillträdde i juni, men som Sverigechef för hela koncernen hade hon god inblick redan från start. Hon var medveten om att hon skulle få mycket att göra. Byrån har de senaste åren glidit ned i den kreativa och affärsmässiga rankningen över svenska reklambyråer. Redan under semestern arbetade hon på en plan för hur byrån ska ”återta” ledarskapet.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons